Älykoti Autot Hi-fi Kaiuttimet Kotiteatteri Kuulokkeet Mobiililaitteet Tekniikka Tietokoneet & oheislaitteet TV Valokuvaus & video

Uutinen

Sonos-pomolle potkut sovellussotkun vuoksi

Uuden sovelluksen käyttöönotto turhautti käyttäjiä kuukausien ajan ja maksoi Sonosille monta asiakasta. Nyt yritys maksaa vihdoin virheistään.

/ 14.01.2025 - 12:02
Sonos-pomolle potkut sovellussotkun vuoksi

On itse asiassa aika vaikuttavaa, että tilanne sai jatkua näinkin pitkään. Mutta  nyt Sonos on vihdoin tarttunut toimeen ja irtisanonut yrityksen toimitusjohtajan Patrick Spencen. Väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi on nimitetty suoratoistopalvelu Pandoralle aiemmin työskennellyt Tom Conrad.

Sonosin otettua käyttöön uuden sovelluksensa, josta oli poistettu tärkeitä ja pidettyjä ominaisuuksia ja lisätty uusia toimintoja, jotka eivät kuitenkaan toimineet, kesti käyttäjäkaaos yli puoli vuotta. Nyt Sonos näyttää vihdoin tajunneen, että käyttäjien luottamus voidaan palauttaa vain tuoreiden kasvojen voimin.

Uusi Sonos-sovellus suututti käyttäjät

Voimme kai kaikki olla yhtä mieltä siitä, että olemme tuottaneet pettymyksen liian monelle ihmiselle viimeisen vuoden aikana, kun herätyskellot eivät ole herättäneet, lapset eivät ole voineet kuunnella soittolistojaan aamiaisella, surroundkaiuttimet eivät ole menneet päälle tai musiikkia ei ole saanut pauselle ovikellon soidessa”, kertoi Tom Conrad The Vergelle.

Sonosin sovellus on koko merkin monihuonesoittojärjestelmän sydän, joten sovelluksen päivitys viime toukokuussa ei osoittautunut vain pikku harmiksi, vaan katastrofaaliseksi virheeksi, jonka seurauksena monien käyttäjien järjestelmät lakkasivat kokonaan toimimasta. Kaiuttimet katoilivat kokonaisuudesta, samoin soittolistat ja suosikkikanavat hävisivät ja niitä sai olla hakemassa ja asettamassa uudelleen ja uudelleen.

Uusi sovellus julkaistiin Sonos Ace -kuulokkeita tukemaan, ja se oli perustaltaan täysin erilainen aiempiin sovellusversioihin verrattuna: nyt se nojasi pilvipalvelimiin kaiuttimien oman tiedonkäsittelyn sijaan.

Sonos Ace

 

Muutokset järjestelmän hallinnassa saivat aikaan myös sen, ettei Sonos voinut enää perua päivitystä virheet havaittuaan. Patrick Spence on aiemmin pahoitellut tilanteen huonoa hoitoa, ja viime heinäkuussa hän esitteli suunnitelman siitä, miten toiminnot korjattaisiin seuraavan seitsemän kuukauden aikana. Asiakkaat eivät ilahtuneet kuullessaan, että kestäisi vielä yli puolet vuotta korjata ne ominaisuudet, joiden vuoksi käyttäjät olivat alun perin Sonosin järjestelmän valinneet.

Sonos onkin hävinnyt 16 % liikevaihdostaan vuoden 2024 viimeisellä kvartaalilla edellisvuoteen nähden, ja yritys on joutunut lomauttamaan 100 työntekijää kurimuksesta selvitäkseen.

Lähteet: TechCrunch, The Verge

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Dynaudiolta luksusluokan soundbar

Black Week -alelöydöt soundbareista

Kaikki tarvittava kompaktissa paketissa

Vedenpitävä kaiutin kesäretkille

Käyttäjät raivoissaan uudesta Sonos-sovelluksesta

Sonosin ensimmäiset kuulokkeet pian kaupoissa?

Tämä on kaiutin

Sonos helpottaa arkea uuden sovelluksensa avulla

Uusi kotiteatterimallisto Sony Bravia Theatre

Edullinen Atmos-soundbar Denonilta

Vanhan B&O-kaiuttimen pikapäivitys

Klipschiltä uudet pöytästereot

Ääni & Kuva
Scroll to Top